در ملاقات مدیرکل گمرک استان با نماینده مردم اردکان:

تاکیدتابش بر فراهم نمودن تمهیلات لازم جهت استقرار گمرک در منطقه اقتصادی ویژه فولاد شهرستان اردکان


یزدفردا"نماینده مردم اردکان گفت در عرصه تجارت حجم مبادلات به سرعت رو به افزایش است و گمرکات می توانند نقش تسهیل کننده ای در تجارت بین الملل ایفا نمایند.
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نقش گمرک سالم و توانمند را در ارتقاء سلامت اداری و اقتصادی کشور مهم برشمرد و تصریح کرد : گمرک بایستی با ارائه خدمات و تسهیلات مناسب به مجموعه مراجعین خود نسبت به روان سازی صادرات و واردات و کاهش هزینه ها اقدام کند و با استفاده از فناوریهای نوین و اطلاع رسانی نسبت به خدمات قابل ارائه به مردم ، زمینه عملی شدن این خدمات را به نحو مطلوب فراهم سازد و نسبت به تفویض اختیارات ممکن از مراکز به استانها و به تبع آن به شهرستانها و ارزیابها در جهت کاهش اتلاف وقت و تسریع در انجام امور گمرکی اقدام نماید.
تابش با اشاره به آمارهای ارائه شده در خصوص افزایش وزنی صادرات و کاهش ارزش آن در شش ماهه اول سال 88 نسبت به مدت مشابه سال گذشته ،این امر را نگران کننده و علامت هشدار دهنده ای برای بخش تولید و اقتصاد دانست و بر توجه بیشتر مسئولان نسبت به رفع مشکلات پیش روی بخش تولید کشور تاکید نمود.
نماینده مردم اردکان همچنین به وجود صنایع زیرساختی و ملی و راه اندازی بخشهای صنعتی مهم کشور در آینده ای نزدیک در شهرستان اردکان اشاره نمود و از مسئولان گمرک استان خواست تا با نگاه به چشم انداز شهرستان اردکان و به تناسب فعالیت های تولیدی در حال اجراء، تمهیدات لازم در این خصوص از جمله پیش بینی انبارهای اختصاصی برای این صنایع و . . . را بیاندیشد و مقدمات استقرار گمرک در منطقه اقتصادی ویژه فولاد اردکان که انشاء ا.. در آینده راه اندازی خواهد شد انجام گیرد.
عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تعامل مجلس با دولت و دستگاههای زیرمجموعه آن افزود: مجلس نگاه ویژه ای به گمرک در جهت فراهم آوردن تسهیلات برای نیروها و مکانیزاسیون این بخش داشته است و تصریح کرد: مجلس در انتظار ارائه لایحه دولت در خصوص اصلاح قوانین موجود گمرک است تا بتواند قانون و بودجه ای متناسب با حوزه اجرایی این بخش به مرحله تصویب و اجرا برساند.
در ابتدای این جلسه که در دفتر نماینده مردم اردکان برگزار شد مدیرکل گمرک استان به تشریح اقدامات انجام گرفته توسط این اداره کل در سطح استان در جهت تسهیل امور گمرکی اشاره کرد و از راه اندازی تلفن گویا،سیستم اتوماسیون تحت وب،ارسال اطلاعات از طریق ماهواره ،حمل یکسره بار و . . . از جمله اقدامات انجام گرفته و در دست اقدام برشمرد.
چاوشی زاده از نبود ساختمان مناسب و مستقل برای گمرک استان به عنوان یکی از مشکلات زیربنایی موجود نام برد و خواستار مساعدت و پیگیری "مهندس تابش" در خصوص حل این مشکل شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا